Facebook'ta Paylaş Linkedin'de Paylaş Twitter'ta Paylaş
Pet Kütüphane > H1N1 influenza Virüsü: Petlerimiz Risk Altında!

H1N1 influenza Virüsü: Petlerimiz Risk Altında!

H1N1 Influenza virüsü salgını artık ulusal acil bir durum olarak tanımlanıyor ve birçok insan bu virüsün evcil hayvanlarını ne yönde etkileyeceğini merak ediyor.

Ontorio Veteriner Koleji ve Guelph Üniversitesi Hayvan Sağlığı Laboratuarı H1N1 ve evcil hayvanlar etrafındaki konuları açıklığa kavuşturmak için bir rehber meydana getirdi.

Şu ana dek evcil hayvanlar arasında önce kediler ve sonra köpeklerde tespit edilen H1N1 evcillerimizi tehdit ediyor. Önceden evcil hayvanlar arasında sadece sahibinden virüsü alan gelincikler hakkında bilgiler vardı. Gelincikler bu anlamda H1N1?e karşı son derece duyarlı bir tür.

Pandemik H1N1'in kuşlarda hastalık oluşturduğuna dair herhangi bir vaka söz konusu değildir.

Her be kadar H1N1 salgını için hayvanlardan insanlara bulaşma riski çok düşük olsa da, diğer ev hayvanlarından bulaşma riskini azaltmak için petlerin yüzü ile yakın temastan kaçmak veya petler ile temasın ardından elleri yıkamak gibi uygun hijyenik önlemleri almak gerekmektedir.

H1N1 Influenza ve Gelincikler

Birçok influenza ve gelincikler virüs suşu gelincikler ve sahipleri arasında bulaşıcıdır ve H1N1'in bulaşabilmesi büyük bir sürpriz olmamalıdır. Çoğu durumda gelinciklerdeki H1N1 virüsü diğer grip virüsü suşlarına muhtemelen benzer hafif belirtilere neden olur. Bununla birlikte komplikasyonlar imkansız değildir ve pet sahipleri gelinciklerinin grip benzeri belirtiler gösterdiğini fark edebilirler. Böyle bir durumda mutlaka bir veteriner hekimle irtibat kurmaları gerekmektedir. Şuana kadar H1N1 virüsü nedeniyle hayatını kaybeden gelincikler olduğu bildirilmiştir. Nebraska Veteriner Fakültesi, Tanı Laboratuarı'nda yapılan testler sonucunda Kasım ayı başında ölen bir gelinciğin H1N1 nedeni ile öldüğü tespit edilmiştir. H1N1 grip virüsüne karşı koruma sağlamak için henüz gelincikler için bir aşı üretilmedi.

Kediler ve H1N1 virüsü

H1N1 virüsünün kedilere bulaşıcı olduğuna dair bir kanıt yoktu, ta ki Ioawa Eyalet Üniversitesi Veteriner Fakültesi?nde yapılan testler sonucunda 13 yaşındaki bir kedide H1N1 virüsünün saptandığı ilk durum olma özelliğini taşıyor. 13 yaşında evde beslenen kedi, Ioawa Eyalet Üniversitesi'nde tedavi edildi. Kediyi tedavi eden Dr. Brett Sponseller, kediyle aynı evde olan 3 kişide ikisinde kedi hastalanmadan önce, grip benzeri semptomlar görüldüğünü belirterek, insanlardan evcil hayvanlara grip geçmesinin bilinen bir durum olduğunu, ancak ilk kez bir kedide domuz gribi tespit edildiğini ifade etti. Felini H1N1 ile ilgili iki yeni haberde AVMA?dan geldi. 8 Aralıkta'ta 8 yaşında yaşlı dişi kedi hastalanıp veteriner acil servisine getirildikten sonra Oregon'da öldü. Uluslar arası haberlerde, Fransa'da 5 yaşında, kısırlaştırılmış bir erkek kedinin evdeki çocukların H1N1 ile hastalanmasının ardından ağır grip belirtileri gösterdiği ortaya çıkmıştı. Şans ki bu kedi iyileştirildi.

Köpeklerde H1N1 Enfeksiyonu

Pekin'deki iki köpekte H1N1 tespit edildi. Bu vaka, insanlardan geçtiği tahmin edilen ve Heilongjiang Eyaleti'nde domuzlarda görülen H1N1 vakasının ardından hayvanlarda görülen ikinci H1N1 vakası oluyor. Tarım Bakanlığı'na dayanan bu haberde, köpeklerde görülen virüsün insanlarda görülenle %99 aynı özelliği taşıdığı kaydedildi. ABD ve Kanada'daki hayvanlarda da H1N1 görülmüştü.

Ekleme Tarihi: 16-02-2011 00:00