Facebook'ta Paylaş Linkedin'de Paylaş Twitter'ta Paylaş
Pet Kütüphane > Sevimli Dostlarımızı Klinikle Tanıştırma

Sevimli Dostlarımızı Klinikle Tanıştırma

İlk defa hayvan sahiplenen ve hayvan bakımını üstlenen herkesin kafasını karıştıran soru, "Şimdi ne yapmalıyım"dır. Sevimli dostlarımızın genel durumu hakkında bilgi sahibi olmak ve ihtiyaçlarını anlayabilmek için, onları veteriner kliniği ile tanıştırmak atılacak ilk adım olmalıdır.

Özellikle kediler, seyahat etmeyi ve evlerinin dışına çıkmayı hiç sevmezler, bu nedenle kedinizi kutu (voger) veya çanta içerisinde kliniğe getirmeniz, onların refahı açısından daha doğru olacaktır.

Kliniğe ilk defa gelen hayvanların stres, korku, heyecan yaşaması oldukça doğal bir durumdur. Genel muayeneden sonra hekiminizden detaylı bilgi edinebilirsiniz. İç ve dış parazit uygulamaları yaptırabilirsiniz. Aşı uygulanmadan önce, kan sayımı ve röntgen çekimi yaptırabilirsiniz ve bazı durumlarda viral hastalıkların tanısı için hızlı elisa testlerinin gerekli olduğunu bilmeniz gerekir.

Yavru kedi veya köpek sahiplendiyseniz eğer, bir pet sahibi olduğunuzu kabullenmeniz gerekir. Yavrular ihtiyaçları bakımından size muhtaçtır. Yemesi, içmesi, oyun oynaması ve sosyalleşmesi dikkat edeceğiniz en önemli konulardır. Canlının yaşına, genel durumuna ve kilosuna uygun mamalar ve diyetler seçerek, sağlıklı büyümesine yardımcı olacak vitamin ve besin takviyelerini kullanarak, biricik dostunuzun mutlu ve sağlıklı gelişimine tanık olabilirsiniz.

Kedi ve köpeklerde sağlıklı deri ve tüy görünümü için besin takviyesi kullanmak oldukça önemlidir. Özellikle Omega 3 yağ asitleri, çinko, biyotin içeren ürünler tercih edilmelidir. Vücuttaki kılların sık sık taranması, canlının ölü kıllardan arınmasına ve yerine sağlıklı kılların çıkmasına yardımcı olur. Kedi ve köpeklerin 1 yaşından önce tıraş edilmesi uygun görülmez.

Ekleme Tarihi: 18-11-2020 15:08